.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بررسی شرایط ۱۹ وزیر پیشنهادی رئیسی در مجلس/ کدام وزرای پیشنهادی رأی می‌آورند و کدام‌ها در وضعیت قرمز هستند؟
سردار وحیدی وزیر پیشنهادی کشور، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع، امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی وزرات امور خارجه، عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر پیشنهادی صمت، ...

گزارش ایسنا از جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

نشست رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی از امروز شنبه (30 مردادماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان و وزرای معرفی شده، آغاز شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، طبق ساز و کاری که از سوی هیات رئیسه مجلس درنظر گرفته شده، همه ۱۹ وزیر پیشنهادی بر خلاف روال گذشته، اینبار علاوه بر حضور در کمیسیون تخصصی، در سایر کمیسیون‌های مجلس حاضر شدند و به گفته سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، ۲۷۰ جلسه در این کمیسیون‌ها بین وزرای پیشنهادی و نمایندگان برگزار شده است.

آنگونه که هیات رئیسه مجلس خبر داده، قرار است بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه آنان صورت گیرد که رئیس جمهور هم در این جلسه برای دفاع از کابینه پیشنهادی حضور خواهد داشت.

مجلس از امروز شنبه بررسى برنامه دولت و ترکیب هیأت وزیران را با اظهارات پنج نفر از نمایندگان مخالف و پنج نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک ‌نفر مخالف و یک ‌نفر موافق و هر کدام براى مدت پانزده دقیقه انجام خواهد داد.

برآوردی که اکنون از فضای مجلس بدست آمده، این است که وکلای ملت موافق کلیت کابینه پیشنهادی آیت‌الله رئیسی به مجلس هستند؛ هرچند برآیند اظهارات نمایندگان نشان می‌دهد که ایرادها و نقدهایی به برخی از وزرای پیشنهادی هم گرفته شده است.

برپایه این گزارش، سردار وحیدی وزیر پیشنهادی کشور، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع، امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی وزرات امور خارجه، عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر پیشنهادی صمت، امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی جزو وزرایی هستند که هم اکنون با اقبال بالایی از سوی نمایندگان مواجه هستند و احتمالا ۵ نفر از این افراد با بالای 220 رای از مجلس سکان وزارت را بدست می‌گیرند.

از سوی دیگر، اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارائی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو و عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات جزو گزینه‌هایی هستند که اگرچه بعضا به سختی اما پیش بینی می شود می‌توانند از سد مجلس عبور کنند.

طبق آنچه از فضای مجلس مشخص است شرایط برای رای اعتماد به حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مساعد نیست و سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اکنون موقعیت تثبیت شده‌ای در مجلس ندارند و احتمالا اگر نتوانند نظر نمایندگان را جلب کنند، جزو گزینه‌هایی خواهند بود که به کرسی وزرات نخواهند رسید.

آنچه که مشخص است نطق دفاعیه رئیس جمهور در جلسات رای اعتماد پارلمان به کابینه می‌تواند در رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی بسیار موثر باشد. باید دید نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف در خصوص رای اعتماد به ۲۹ وزیر پیشنهادی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی چگونه عمل خواهند کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.